måndag 29 augusti 2011

Senaste nytt - Ånnaboda nästa helg och ny tävlingsbostad ;)

Jahapp! Nu är det mindre än en vecka kvar till nästa tävling i Uphill Cup, och den här gången är det på grus, så i helgen har jag bytt från asfaltsdäck till grusdäck på Volvon.
Jag märkte redan i Järbo att en av hjulbultarna hade väldigt dåliga gängor och nu i helgen när jag bytte hjulen så gav bulten och muttern upp totalt. Så nu får vi jaga nya bultar och muttrar och byta ut det som är dåligt.

Grusdäck på!


Klistrade lite mera på bilen när jag ändå höll på =)




Nästa nyhet är att vi fått tillökning i vagnparken i veckan! En husbil som får dra släpet med den tunga Volvon är inköpt och kommer bli kanon att använda när vi åker och tävlar =)




Som sagt så är det tävling nästa helg, två deltävlingar i Uphill Cup och den här gången är det i Ånnaboda (Örebro). Det blir mina sista deltävlingar i Cupen för i år för jag kommer inte att köra i Sundsvall. Däremot kommer jag att köra Haningesprinten på Högstabanan söndagen den 11:e September vilket jag ser fram emot!

Tyvärr börjar jag känna mig krasslig och jag hoppas verkligen att jag klarar mig från att bli sjuk nu när det snart är dags för kanske den viktigaste tävlingen för mig i årets Uphill Cup. Håll tummarna!

Mera uppdateringar kommer i helgen =)

// Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar