lördag 13 augusti 2011

Kartläsare i F.G. Parallellen Strängnäs idag

Idag fick jag åka med som kartläsare med Dan Jurå i hans Ascona B.
Tävlingen var F.G. Parallellen i Strängnäs där man körde två bilar åt gången parallellt i varsit spår på en slinga på rallycrossbanan. Varje ekipage åkte fyra gånger och vi slutade på sjätte plats i A-förare 2WD. Vi låg femma innan sista åket men snurrade på asfalten i en hårnål på sista och tappade lite tid där tyvärr.

Det var roligt att åka rallybil igen i alla fall!

Asconan till vänster var det jag fick åka med i


Nu blickar jag framåt mot nästa helg då det är ny deltävling i Uphill Cup.
Den här gången är det i Järbo både lördag och söndag och det blir en ny utmaning då sträckan är 100% asfalt, uppförslut och det ser ut att kunna bli mycket regn nästa helg. Vi får se om jag får premiäråka med asfaltsdäck eller om regnet gör att jag får köra grusdäck även den tävlingen.
Mer uppdateringar i helgen! 

// Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar