lördag 20 augusti 2011

Järbo dag ett

Idag har jag kört den första av helgens två deltävlingar i Uphill Cup i Järbo.
Körde med asfaltsdäcken som vi skaffat och det kändes bra trots att asfalten var lite fuktig.

Började med att sätta andra snabbaste tiden i klassen på träningsåket.
Sen när det var dags för första tävlingsåket så hade det börjat regna massor så vägen var riktigt blöt och åket blev långt ifrån vad jag ville att det skulle bli. Alldeles för yvigt gick det.. och spann hela vägen upp för backen kändes det som. Ramlade ner till fjärde och sista med det åket och kände mig lite uppgiven inför sista. Velade fram och tillbaka om jag skulle byta till grusdäcken inför sista åket eftersom det var så blött men valde att låta asfaltsdäcken sitta kvar på. Det var nog rätt val, för när jag skulle starta andra tävlingsåket så hade kabeln till fotocellen vid målet gått av och jag fick stå en timme på startplattan innan de lokaliserat felet och lagat det.
Under tiden jag stod och väntade vid starten så avtog regnet en aning så att vägen var lite mindre blöt till jag kom iväg.
Det här åket så provade jag att köra mera på trean än tidigare och det fungerade bättre än jag väntat mig och jag bättrade mig med två sekunder mot första tävlingsåket.
Därmed slutade jag dagens tävling på en tredjeplats i klassen och uppnådde mitt mål att inte komma sist!

Våran lilla servicedepå, Petersson Rally och Team Jurå Motorsport ;)

Pallen!

Jag och bilen efter dagens tävling


Imorrn är en ny tävlingsdag på samma bana men med torrare väglag förhoppningsvis.

// Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar