tisdag 27 september 2011

Inte långt kvar nu...

På fredag smäller det! Då ska jag få åka rallybil med självaste PG Andersson (http://www.pgandersson.se/) =D

För den som inte vet vem PG är så kan jag berätta att han är en av Sveriges bästa rallyförare som bland annat vunnit Junior-VM (två gånger!) och SM m.m. m.m.


Som många vet så startade fans till PG en insamling för att försöka få ihop pengar så att han skulle kunna hyra en WRC-bil och komma till start i årets Svenska Rallyt. Många ville se honom köra på hemmaplan i en konkurrenskraftig bil så han fick ganska snabbt ihop de pengar som fattades med hjälp av fans och flera företag som sponsrade.

Både jag och far min var med och sponsrade och för de som sponsrade med lite mera pengar (vilket min far gjorde genom sitt åkeri) så erbjöd PG en åktur med honom i rallybil senare under året.
Min far skänkte sin plats brevid PG i rallybilen till mig och nu är det snart dags. På fredag närmare bestämt!

Jag har tagit ledigt från jobbet för att ta mig till orten där åkturen ska äga rum och jag är väldigt förväntansfull då det ska bli väldigt häftigt att få åka med i en fyrhjulsdriven rallybil för första gången, och med just PG bakom ratten! =)
Inte långt kvar nu! Och snart börjar jag säkert bli lite nervös också... =P

Jag uppdaterar mera på fredag, förhoppningsvis med lite bilder från dagen!

// Magnus

2 kommentarer: