fredag 30 september 2011

Idag har jag åkt med PG Andersson!

Som jag skrivit tidigare så skulle jag få åka en tur i kartläsarstolen brevid PG Andersson idag, och så blev det =)

Klockan tolv var det bestämt att det skulle starta och platsen var en bit utanför Katrineholm.

Inte så mycket att säga utom att det var en grym upplevelse! Trevligt folk på plats och en hel del rallysnack ;) Själva åkturen var inte så läskig som jag föreställt mig, men jag är efter åkturen än mer imponerad av det jobb som co-drivern gör ute på sträckorna.
Jag hade med mig min kamera som jag satte fast i buren och PG hade en liten kamera fäst på instrumentbrädan och riktad mot oss som åkte med.. blir intressant att se den filmen sen.. =P Tror jag åkte största delen av åkturen med ett stort leende på läpparna.

Låter bilder och filmklipp tala för sig själva.

Emil Axelsson, jag och PG Andersson =)


Bilen


Väntar på min tur


Full fart och jag sitter i bilen! Foto: Rolf Petersson


Knäppte lite bilder när andra åkte med också så här kommer några av de bilderna =)





Video från åkturen jag fick: http://www.youtube.com/watch?v=Acena9aHYWY

Ja, för att summera det hela så har jag haft en väldigt trevlig dag som jag kommer att minnas länge! Var roligt att få höra PG och Emil själva berätta om sina planer och erfarenheter. Hoppas verkligen vi får se dem i en WRC-bil hela nästa år.

// Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar