söndag 11 september 2011

Haningesprinten idag och nästa rallyrelaterade äventyr!

På väg till dagens tävling!

Idag har jag kört Haningesprinten som delvis gick på Högstabanan (rallycross/folkracebana) i Haninge.
Tre åk kördes och bästa tiden av de tre räknades.
Jag körde åk ett och var inte nöjd vid målgång för jag gjorde massa missar och fegade mycket.
Andra åket kändes bättre trots flera missar även där..bättrade mig med fyra sekunder. Låg trea bland C-förarna i klassen efter åket.
Sista åket var det snabbaste, en sekund snabbare än andra åket, och kändes bra trots nån liten växelmiss.
Det räckte tyvärr inte så långt för jag hamnade på tionde plats totalt i VOC-klassen och fjärde plats av C-förarna.
I klassen hade de slagit ihop A, B och C-förare.

Tack till Fredrik som ville åka med i rallybilen idag! Jag  hoppas att vi gör om det någon mer gång!


Dagens kartläsare Fredrik efter sista åket =)

Incar från tredje åket: http://www.youtube.com/watch?v=Z5W9edUhBDs


Film från andra åket, jag kör den andra bilen på filmen (startnummer 1) och är på väg ut i vildmarken men reder ut det ;) http://youtu.be/y31NRQ-8vJg

Nu är det inga mera tävlingar inbokade och det blir nog inga fler på ett tag. Jag kommer nog inte att köra något i vinter utan får stoppa undan pengar till nästa års tävlande.
Tänkte satsa på att köra alla deltävlingar i nästa års Uphill Cup och lite fler sprintar. Hittar jag en kartläsare så kan jag kanske till och med prova på någon riktig rallytävling =)

Nästa rallyäventyr för mig blir i slutet på den här månaden då jag ska få åka med i kartläsarstolen brevid PG Andersson! =) Detta ser jag väldigt mycket fram emot! Två drömmar i en smäll ;) Åka fyrhjulsdrivet och dessutom med en av Sveriges (och världens) bästa rallyförare! =)
Mer om detta senare!

// Magnus

1 kommentar:

  1. Vad roligt att få åka med PG Andersson! (Även om inte jag vet vem det är, fast nu vet jag ju när du skrivit det. ;p)

    /Madeleine

    SvaraRadera