tisdag 6 september 2011

Bloggen fungerar igen(!) och info om senaste tävlingen + kommande tävling

Hallå!

Bloggen har legat nere ett par dagar på grund av lite strul med när jag försökt byta till ett enklare domännamn. Kör vidare på den gamla adressen till jag löst problemet.
Eftersom det strulat med sidan och eftersom jag inte hade tillgång till internet i helgen så har jag inte kunnat uppdatera sidan men nu ska jag försöka mig på en kort sammanfattning.

Ja, det var ju som sagt tävling i helgen. Ånnabodabacken var platsen och den korta backen med få men knepiga kurvor skulle visa sig bli en utmaning.
Lördagens deltävling började vi som vanligt med ett träningsåk och där var jag sist i klassen, 3,23 sekunder efter ettan som också körde en Volvo Original Cup-bil. Första tävlingsåket bättrade jag mig med ca 2 sekunder men var 2,39 sek efter ledaren.
Andra tävlingsåket bättrade jag mig med ytterligare en sekund ungefär och slutade på en tredjeplats, 2,13 efter vinnaren och en dryg sekund efter tvåan i klassen.
Fick lite tips om körningen från vinnaren efter dagens körning och bestämde mig för att praktisera dessa när det var dags för dag två.

Söndagen då..den här dagen hade de andra VOC-åkarna åkt hem och vi var bara två i klassen.
Jan Jansson i sin Grupp E-Golf stod för motståndet och det skulle visa sig bli en tuff kamp.
Träningsåket körde jag på 43 sekunder blankt. En försämring på 1,02 sek mot min bästa tid på lördagen och 1,85 sek efter Jan.
Tävlingsåk ett satte Jan sin bästa tid på 39,98 och jag var 1,10 sek efter på 41,08.
Tävlingsåk två bättrade jag mig med 37 hundradelar och det räckte tyvärr inte för att slå Jan denna gång heller. Var 73 hundradelar efter Jan efter dagens tävling vilket jag ändå får vara nöjd med då jag aldrig varit så nära hans tider på någon tävling tidigare.

Jag på väg uppför i backen


Prispallen lördag

Helgens priser =)





Nu i helgen är det dags för ny tävling! Dock inte i Uphill Cup utan denna gång en rallysprint i Haninge. Söndag den 11:e September är det som gäller och klockan 11:00 är första start. Sträckan är 1,7 km lång och körs tre gånger.
Med mig i bilen kommer kompisen Fredrik Lysén att sitta =) Han åker på PR-licens och det blir första gången han sitter i en rallybil.   
Vi har startnummer 1 så vi är först ut!

Kom till Högstabanan i Haninge och titta om ni inte har nåt bättre för er! =)

// Magnus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar