söndag 5 augusti 2012

Deltävling 9 & 10 i Västerås

Nu i helgen har jag kört Uphill Cup igen! =) Det var deltävlingarna 9 och 10 och de kördes i Västerås.

Båda dagarna slutade jag på andra plats bland c-förarna (9:a totalt a/b/c-förare lördag och 8:a söndag).

Innan sista åket idag så gjorde jag en chansning och satte på asfaltsdäck fram på bilen, vilket fungerade ungefär som jag hoppats på. D.v.s bättre styrförmåga med mindre understyrning på asfaltspartierna, och utan att förlora för mycket styrning på gruset.
Bättrade mig totalt fyra sekunder i sista åket och mycket tror jag beror på däckvalet =)
Körde hela lördagen och första tävlingsomgången idag på grusdäck.








Incar sista åken på dag 2: http://www.youtube.com/watch?v=eg-E_S6j9Zk

 
Tittar och lyssnar man noga i första halvan av klippet så hör man att jag missar när jag ska lägga i trean.. detta på grund av att växelspaksknoppen lossnar (vilket man kan se om man tittar noga). Det är inte första gången det händer så nu är det nog dags att limma fast knoppen istället för att slå dit den..



Nästa helg är det dags för sista två deltävlingarna i Uphill Cup för den här säsongen. Då kör vi på Bergbybanan i Vendel.



// Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar