måndag 20 augusti 2012

Dubbel seger i Back-RM i Tjust!

Ja, som jag tidigare skrivit så körde jag Back-RM i helgen som var.

Har skrivit lite om lördagen tidigare och därför skriver jag bara om söndagen nu.


Söndagen började, precis som Uphill Cup-tävlingarna, med en träningsrunda. Den körde jag en knapp sekund snabbare än lördagens snabbaste tävlingsrunda.
Första tävlingsomgången bättrade jag mig med tre tiondelar ungefär och kände att jag nog kört så fort jag kunde i backen.
När det var dags för sista omgången så tänkte jag att jag skulle prova att varva ur mer på trean på ett ställe där jag tidigare lagt i fyran en kort bit. Vet inte om detta var anledningen till att jag bättrade min tid ytterligare lite eller om jag var snabbare på något annat ställe på sträckan.
Hur som helst bättrade jag mig med drygt en halv sekund och lyckades knipa förstaplatsen även på söndagen... med endast 14 hundradelars marginal.

Jag måste säga att jag verkligen hade medvind den här helgen och det gick bättre än jag kunnat drömma om! =) Jag är grymt nöjd och glad!
Det blev en perfekt avslutning på min back-säsong =)


Prispallen på söndagen

Priserna från helgen. Vann även ett set med skruvmejslar i en lottning av startnummer =)



Video från åk 2 söndag: http://www.youtube.com/watch?v=I0Tuf_USZ9o



// Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar