söndag 10 juni 2012

Dag två, deltävling 6

Idag kördes deltävling 6 i årets Uphill Cup. Liksom igår var vi i Borlänge och körde och idag hade några c-förare till att fightas med =)

Till tävlandet då...

Träningsomgången kändes hyfsat bra, lite småmissar men inget fegande direkt då jag känner mig rätt hemma på banan nu.
Tiden var dock två sekunder långsammare än snabbaste tiden igår. Vet inte om det beror på att banan var blötare idag efter lite regn och vattning. Tiden räckte ändå till att leda över både b-förarna och de andra c-förarna. Endast en a-förare som var snabbare.

Första tävlingsomgången körde jag tre sekunder snabbare än träningen, och låg kvar på samma placering med den tiden.

Andra tävlingsomgången försämrade jag mig ungefär en sekund men lyckades ändå behålla platsen och slutade som 1:a c-förare och 2:a bland a/b/c-förare.

Är mycket nöjd med det resultatet!







Fick med mig lite fina priser hem =)


Nu är det bara ladda om till nästa tävling i Kumla om knappt en månad!

Video från helgen dyker upp i veckan.


// Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar