lördag 12 maj 2012

Dag ett i Grangärde

Idag har jag kört den första deltävlingen av helgens två i Grangärde.
Till en början var det väldans blött på sträckan eftersom det regnat hela natten.
Träningsåket var jag inte speciellt nöjd med för jag fegade som vanligt väldigt mycket till en början. Den blöta asfalten och kullerstenarna gjorde att jag tog det väldigt försiktigt.

I första tävlingsåket gjorde jag en tid som var 14 sekunder bättre än mitt träningsåk. Med den tiden låg jag på andra plats bland c-förarna och fjärde totalt i klassen med a-och b-förare inräknat.
Mellan mig och trean bland oss c-förare skiljde det bara 31 hundradelar.

Andra tävlingsåket kändes bra trots lite småmissar. I en av de knepiga hårnålarna, som jag haft problem med i de tidigare åken, gick det mycket bättre.
Bättrade min tid med en sekund ungefär och slutade som andra snabbaste c-förare i klassen.

Tyvärr hade de klantat till det med pokalerna i min klass så jag fick ingen idag utan kommer få den hemskickad senare.


Lite bilder från dagen





Video från tävlingen kommer senare!


Imorgon är det ny deltävling och nu känns det som jag har mer att ge på sträckan så jag ser verkligen fram emot det. Verkar som vi får fint väder nu så förhoppningsvis har vi torrt underlag också!



// Mange

2 kommentarer: