söndag 10 juli 2011

Det blev en lång dag i Nyköping..

Klev upp klockan sju i morse för att göra mig i ordning för dagens tur till Nyköping för att se några av sträckorna i Gästabudstrofén.
Rallyt var ca 17 mil totalt varav de 6 sträckorna sammanlagt ungefär 4,8 mil.
Åkte till hotellet där start och målplatsen var, gick in för att skaffa mig ett program och en karta så jag skulle kunna hitta ut på sträckorna. Inne i hotell-lobbyn vart jag väldigt otrevligt bemött av en dam som i stort sett slet av mig kepsen och vrålade att det var kepsförbud där inne... :S Hann knappt reagera innan hon stod och slet i axeln på mig..

Nog om det och tillbaka till rallyt.

Efter att jag fått tag i mitt program och min karta så letade jag mig ut på SS2 där jag gick och ställde mig ett par kurvor från starten.
Redan här var rallyt lite sent igång men efter en stund kom bilarna.

Lite bilder från SS2:

Kenny Bräck gästade och körde brett i en Volvo Original




Vissa skvätter mer grus än andra!


När alla drygt 200 startande passerat mig på SS2 så tog jag mig tillbaka till bilen för att ta mig till SS4 i förhoppning att hinna se 4WD B-och C-förare en gång till eftersom de startade rätt sent i startfältet.

Åkte till SS4 och parkerade intill ett vägbyte i början på sträckan men ute på sträckan var det stendött så jag ringde för att ta reda på vad som hänt och fick höra att det tydligen var stopp på både SS3 och SS5 och man väntade på ambulans. 
Efter ett tags väntan så kom tävlingen igång igen och jag fick se de bilarna jag ville se en gång till. 

Lite bilder från SS4:





Heja Carolina!!


Aaakta elskåpet!!


Närkontakt med en lada..


När de sista bilarna passerat på SS4 tog jag mig tillbaka till start och målplatsen för att möta upp med några bekanta som åkte tävlingen.
Det blev en del väntande även här på grund av ännu mera problem och avåkningar på SS5.

Tillslut avslutades tävlingen och det var dags att åka hemåt. Strax efter tio klev jag innanför dörren hemma, solbränd och dammig, efter en lång dag vid sidan om rallyvägarna.

Var roligt att åka ut och kika igen och vädret var kanon!

// Magnus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar